Si voleu saber l'origen de la foto de la capçalera ,cliqueu aquí.

dijous, 24 de novembre del 2011

Vagó Nm KPEV Fleischmann



Vagó tancat amb garita de guarda-frens de la companyia KPEV amb la numeració 14479 i matriculat a Posen (actualment Polònia).Encuadrat a l'anomenada Època I.



Vagó Nm 14479 KPEV Fleischmann ref.8816


divendres, 18 de novembre del 2011

Cotxe BCi bay 10 DRG Fleischmann


Cotxe bavarès de segona i tercera classe, construït el 1910 per a la K.Bay.Sts.B amb la particularitat de disposar d'un compartiment per a presoners a la seva part central.



Planell cotxe
 

Cotxe BCi bay10. 38441 DRG Fleischmann ref: 809301




dijous, 17 de novembre del 2011

El tren que no va arribar mai a Sant Boi

 

Us adjunto un escrit de l'amic Jaume Sans i Margenet fet l'any 2008 en el seu blog Bestioles de la Marina (delta llobregat)



Foto: Jaume Sans i Margenet


  Durant les darreres dècades del segle XIX el ferrocarril va viure la seva gran expansió a Catalunya i a la resta de l’estat. El 1877 estava en projecte la línea que explotaria la MZA anys més tard i que havia de creuar tot el delta del Llobregat, essent el primer gran impacte de la societat industrial de tots els hi vindrien al seu darrera. Fins aleshores les comunicacions eren les mateixes que en segles anteriors: camins de carro, impracticables en èpoques de pluges, sense cap carretera moderna que comuniqués els pobles del delta d’una manera digna.
El projecte ferroviari de portar el tren de Barcelona fins a Valls contemplava el seu pas per Sant Boi, tot establint una estació on actualment trobem la zona de la plaça Europa (Gato Negro). El tren venia del Prat, a on només hi havia d’haver un baixador, i des de Sant Boi continuava cap a Gavà, passant de llarg de Viladecans. Les raons que van fer abandonar aquest primer projecte no són del tot clares, però el fet és que es va preferir fer un traçat totalment rectilini des del Prat cap a Gavà, passant per sota Viladecans, i marginant completament a Sant Boi. Les conseqüències d’aquella decisió encara les estem pagant avui: Sant Boi no té tren tipus RENFE, tot i que hi passen tres línies pel seu terme. La subsanació d’aquesta decisió es produirà quan els propers anys acabi arribant la C-3 de rodalies a Sant Boi; això sí, provinent de Sant Joan Despí i no del Prat.


dimecres, 16 de novembre del 2011

Vagó cervesa CSD Fleischmann


Vagó per al transport de cervesa de l'empresa Pilsen Urquell.Aquest vagó estava inscrit a l'antiga companyia CSD del també antic país Txecoslovàquia.Està rotul.lat en dos idiomes,Txec a l'esquerra i Alemany a la dreta.Època II.




Vagó "Urquell Pilsen" CSD Fleischmann ref. 834103





dissabte, 12 de novembre del 2011

Cotxe SA4ü-28 Rheingold 1928 DRG Minitrix







El RHEINGOLD era un dels trens més exclusius d'aquell moment.L'equipament interior era de luxe com podem veure en aquesta fotografia,precisament,d'un de primera classe.








Cotxe de primera classe del RHEINGOLD sense cuina matriculat a Colònia amb la numeració 10502.Com deia en anteriors entrades,sempre anaven en parelles de la mateixa classe,un sense cuina i l'altre si,per donar servei a ambdós.



 Cotxe SA4ü-28 Rheingold DRG Minitrix ref: 15780 

Llums de taula funcionals.Cinemàtica d'enganxament curt.