El concepte de tren lleuger,va ser bàsic en l'esquema d'aquesta locomotora.Anomenada Pt 2/3 a la K.Bay.Sts.B., va ser construïda per la firma Krauss de Münich entre 1909 i 1915.La distància entre els eixos acoplats i el bisell del davant (4000 mm.) li oferien un diseny que resultà un gran encert.La seva velocitat màxima era de 65 Qm/h.
Destinades a trens locals,disposaven d'una porta al darrera de la cabina per comunicar amb el tren.Amb l'arribada de la DRG i l'electrificació i competència de la BR 64,les destinaren a serveis,tapant la porta del darrere i ampliant la carbonera.
Arxiu: DB Museum Nürnberg
La Deutsche Bundesbahn donà de baixa 89 locomotores sumades a les quatre (70 086,70 092,70 095,70 096) que es van quedar a Àustria després de la 2GM.L'única a Alemanya, la 70 083, restà exposada en un monument durant quaranta anys a la ciutat de Mühldorf am Inn.
La Bayerischer Localbahn va aconseguir ressucitar-la l'any 2005,i ara la podem veure en actiu,igual que les seves germanes a Àustria.
70.066 DRG Fleischmann ref.707181
Motor "Faulhaber" sense manteniment.Decodificador DCC.Carcassa i xassis de metall.Totes les rodes prenen el corrent.Tres llums blancs segons el sentit de la marxa.Enganxalls Profi ref. 9545.
Maqueta de la AAFCB
La BR 70 és una locomotora preciosa, petita però molt polivalent. Té un rodatge molt elegant.
ResponEliminaFelicitats per la teva col.lecció.
Gracies.L'hi tinc molt d'afecte a la BR 70.
ResponEliminaM'agraden les màquines petites.
Me encanta tu blog, tu colección es realmente fantástica, y tu conocimiento sobre el ferrocarril alemán me parece realmente interesante Enhorabuena!!!
ResponEliminaFabio Gil
Gràcies Fabio.
ResponElimina