Després de la primera guerra mundial,el parc de cotxe de viatges a Alemanya era molt escàs degut a les compensacions que es van haver de pagar al altres països del conflicte.La DR va decidir fer l'encàrrec d'un disseny estàndar,anomenat Einheitsbauart.
82090 Erfurt, un "trabuc" (Berlin Ostbahnhof, 28/03/2009
Aquest vagó era totalment de ferro i acer,peró a la indústria li va costar de canviar els mètodes de producció basats en la fusta.Les primeres tirades van ser encara amb carroseria de fusta,sent relegats per la companyia a la 4a. clase.Del soroll que feien degut a la suspensió,el poble els va batejar com a "Donnerbuchsen" o caixa de trons.Els posteriors ja van ser totalment metàl.lics.Disposaven de 58 plaçes sentades i estaven capacitats per circular a 90 Qm/h.
Cotxe 83 072 Cid-27 DRG Fleischmann ref. 8659
Gralla, me llama la atención los enganches. En un principio me parecían los enganches de Fleischmann H0 pero luego me he dado cuenta que son N. Me gustan mucho, más que los enganches convencionales. Ahora la pregunta del millón; ¿son enganches cortos o son más bien estéticos?
ResponEliminaSaludos y bienvenido a la blogosfera.
José Manuel
Son los enganches "profi" de Fleischmann.Concretamente en este modelo es la referencia 9545 y no son solo estéticos,sino funcionales.Según el catálogo de FL,en un tren de 16 vagones,la diferencia entre este y el estandar es de un vagón.O sea,donde cabían 16 vagones con el estandar,caben 17 con el profi.Indicados para coches con fuelles.
ResponEliminaGracias por la aclaración. Si te digo la verdad, es la primera vez que me había fijado en ellos.
ResponEliminaSalut.
xec, s'assembla molt al que tinc en la caixa d'iniciació (he posat la foto a plataforma-n), però els detalls de les lletres no els veig. no hi ha tampoc l'aliga però sí que hi posa DB.
ResponEliminavols dir que és el mateix?
http://plataforma-n.com/modules.php?name=coppermine&file=displayimage&album=2994&cat=0&pos=3
Els enllaços de P-N només van a la seva web.Fa temps en el modelisme,algú va dividir la història dels trens en époques per fer-ho més fàcil.La época I va del començament a la primera guerra mundial,la II d'aquesta a la 2GM,la III del 1947 fins els 70.....Ara estem a la VI.
ResponEliminaEl teu vagó es de la DB,que és la companyia alemanya a partir de l'época III.Els meus trens,de moment ,son de l'época II.
Salut a Reus.